menuordersearch
modirankala.ir

از کجا بیسیم بخریم ,

۱۳۹۸/۷/۲۳ سه شنبه
(3)
(1)
از کجا بیسیم بخریم
از کجا بیسیم بخریم

خرید کالاهای دیجیتال از جمله تجهیزات و لوازمی همچون بیسیم یکی از دغدقه های افراد و سازمان هایی که به نوعی با این وسیله سرو کار دارند و یا به آن نیاز دارند بوده و هست

چه بیسیمی به کار من میاد؟

چقدر برد داره؟

چطور اونو با بیسیم های دیگه ست کنم؟

از کجا مطمعن بشم که بیسیم خوبیه؟

کدوم برند رو انتخاب کنم؟

فرق این برند ها و بیسیم ها با هم چیه؟

از دیوار و شیپور میشه بیسیم خرید؟

 

پاسخ تمام سوالات در این مقاله هست

 

منبع یا بورس بیسیم کجاست؟

این سوالی است که به ذهن خیلی ها میرسد. و خیلی ها دوست دارن بدانند کجا بورس ارائه بیسیم است

در جواب این سوال باید بگوئیم بیسیم یا همان بی سیم و یا حتی واکی تاکی یک وسیله حرفه ای به حساب می‌آید و باید با توجه به نیاز شما انتخاب شود. پس نمیتواند یک فروشگاه عادی با یک فروشنده معمولی داشته باشد. هر چند در سطح شهر هستند فروشگاه هایی که اقدام به فروش بی سیم میکنند اما آنان به هیچ عنوان نمیتوانند پاسخگوی نیاز واقعی مشتریانشان باشند. پس به این نتیجه میرسیم برای خرید بیسیم ( بی سیم) دنبال پیدا کردن یک محله و یا یک خیابان نباشید که مغازه های زیادی وجود داشته باشد و بتوانید از یکی از آنها بیسیم مورد نیاز خودتونو تهیه کنید.

 

از چه اشخاصی بیسیم بخریم؟

همانطور که اشاره شد بی سیم یک وسیله ارتباطی تخصصی است و جهت خرید باید با افرادی که در این زمینه سابقه و تخصص دارند مشورت کرد. پس نمیتوان از هر فردی با هر سطح اطلاعات بیسیم خرید. علاوه بر نیاز سنجی و ارائه راهکار مناسب برای خرید بیسیم باید حواسمان به خدمات پس از فروش هم باشد.
آیا در صورتی که این بیسیم خراب شود این فروشنده میتواند تعمیر آن را به عهده بگیرد؟

آیا این فوشنده میتواند بی سیم من را برنامه ریزی نماید و فقط فرکانس هایی که من تعین میکنم روی بیسیم بارگیری نماید؟

در صورتی که من بخواهم این دستگاه یا با یک بیسیم ( با برند و مدلی متفاوت) ست نمایم آیا این فروشنده قادر به این کار هست؟

آیا دستگاه من شامل گارانتی هست و در صورتی که گارانتی دارد آیا این فروشنده گارانتی واقعی به من ارائه میکند؟

تا پاسخ این سوالات و خیلی سوالات دیگر مشخص نشود نمیتوان تصمیم گرفت که از این فروشنده میتوان بیسیم خرید یا خیر

 

بیسیم دست دوم بخریم یا نه؟

همیشه افراد جهت صرفه جویی در هزینه و خرید مایحتاج خود به اجناس دست دوم و استوک فکر میکنند و در برخی مواقع به جای کالای نو و آکبند جنس دست دوم و استوک خریداری میکنند.

کالای دست دوم اگرچه قیمت کمتری دارد و به نحوی به صرفه تر است اما باید دید که چه کالایی با چه مشخصاتی خریداری میشود و اینکه دست دوم بودن این محصول تاثیری بر عمر و عملکرد آن دارد یا خیر، به طور مثال اگر شما بخواهید یک صندلی خریداری نمائید به شرط آنکه از کیفیت رنگ و پارچه آن کاسته نشده باشد هیچ ایرادی ندارد که دست دوم باشد اما زمانی که میخواهید برای اتومبیل خود یک باطری تهیه نمائید قطعا به سراغ جنس استوک و دست دوم نمیروید چراکه خوب میدانید این باطری بیشتر عمر خود را سپری کرده و مدت زیادی روی اتومبیل شما کار نخواهد کرد.

حال در مورد بیسیم چگونه است؟

میتوان بیسیم را دست دوم خرید یا خیر؟

یکی از اجزای اصلی بیسیم باطری آن است. باطری بیسیم مثل باطری هر وسیله الکترونیکی دیگه ای دارای طول عمر مشخص است که البته نحوه استفاده و نگهداری باطری و بیسیم خیلی در عمر آن تاثیر دارد. در نتیجه وقتی شما یک بیسیم دست دوم تهیه میکنید ابتدا باید به فکر تهیه یک باطری جدید برای آن باشید وگرنه زیاد نمیتوانید از آن استفاده کنید.

حال این سوال پیش می‌آید که من یک بیسیم دست دوم تهیه میکنم ویک باطری نو هم برای آن میخرم تا خیالم راحت باشد، آیا این کار منطقی است؟

در جواب باید بگوئیم که خیر. با توجه به قیمتی که دستگاه های استوک دارند. ( حدود 30 الی 40 درصد ارزانتر از آکبند) و قیمتی که یک باطری دارد ( حدود 25 الی 35 درصد از قیمت کل بیسیم ) این کار عقلانی و به صرفه نیست.

جدا از بحث باطری یک مشکل دیگر وجود دارد و آن سطح تکنولوژی قطعات الکترونیکی است، با توجه به رشد و توسعه روز افزون تکنولوژی در قطعات و مدار های الکترونیکی دیگر جایی برای خرید و استفاده یک دستگاه مثل بیسیم که چند سال گذشته با سطح تکنولوژی آن زمان تولید شده کار منطقی و عاقلانه ای نیست. چرا که با صرف اندکی هزینه میتوان یک دستگاه به روز جدید خریداری کرد.

از بحث تکنولوژی و قدیمی بودن بیسیم هم که بگذریم باز هم خرید بیسیم دست دوم توصیه نمیشود، چرا که به مرور زمان گرد و غبار و ذرات معلق در هوا روی برد ها و مدار های الکترونیکی مینشینند و به مرور زمان کارایی آنها را کم میکنند. یک بیسیم دست دوم با توجه به توضیح فوق عمر زیادی نخواهد داشت.

 

خرید بیسیم از شبکه های مجازی مثل دیوار و شیپور کار عاقلانه ای است؟

در شبکه ها و سایت هایی مثل دیوار و شیپور اففراد مختلفی اقدام به درج آگهی میکنند و اجناسی را به فروش میرسانند و پس از آن آگهی را پاک نموده و حتی خط خود را عوض میکنند و دوباره به کار خود ادامه میدهند.

خرید یک کالای دست دوم مثل خودرو، ملک و لوازمی از قبیل کار عقلانی ای است اما در مورد وسیله ای مثل بیسیم به هیچ وجه نباید از سایت ها و افراد متفرقه خرید.

بدون شک سایت هایی مثل دیوار و شیپور معتبر هستند اما افرادی که در این سایت ها اقدام به درج آگهی و فروش کالا میکنددد قطعا نمیتوانند افراد معتبری باشند. از آن گذشته خیلی ها به بهانه بیعانه و غیره پول را گرفته و دیگر پاسخ گو نیستند در صورتی که شما وقتی از یک وب سایت معتبر که دارای اینماد است خرید کنید مطمعن هستید که جنس اصلی و با کیفیت به دست شما خواهد رسید، در ضمن در اکثر فروشگاه های اینترنتی 7 روز ضمانت بازگشت وجه وجود دارد و در صورت عدم رضایت شما جنس مرجوع میشود.

نظرات کاربران ( 2 نظر)
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

دفتر مرکزی : تهران - بزرگراه امام رضا (ع)- دوراهی یبر - بین نیایش 4و5
info@modirankala.ir
کد پستی 3396118387
aparatgooglefacebooktwiteryou