menuordersearch
modirankala.ir

شبکه های بیسیم از لحاظ گستردگی ,

۱۳۹۸/۴/۲۹ شنبه
(7)
(3)
شبکه های بیسیم از لحاظ گستردگی
شبکه های بیسیم از لحاظ گستردگی

نیاز روز افزون به پویایی در کارها، استفاده از تجهیزاتی مانندبی سیم است. اگر کاربر یا شرکت خواهان تبادل اطلاعات مورد نیاز خود به صورت متحرک در هرزمان باشد.شبکه های بی سیم جواب مناسبی برای آنها ست. تکنولوژی شبکه‌های بی‌سیم، با استفاده از انتقال داده‌ها توسط امواج رادیویی، در ساده‌ترین صورت، به تجهیزات سخت‌افزاری امکان می‌دهد تا بدون‌استفاده از بسترهای فیزیکی همچون سیم و کابل، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.میتوان گفت بی سیم مانند یک رادیو عمل میکند ولی بر خلاف رادیو که فقط دستگاهی گیرنده است بیسیم دستگاهی گیرنده و فرستنده است.
شبکه های بی سیم را از لحاظ گستردگی می‌توان به چهار دسته کلی تقسیم نمود:
1- شبکه های بی سیم وسیع(در این شبکه ها، امکان ارتباط بین شهرها و یا حتی کشورها با استفاده از سیستمهای ماهواره ای وجود دارد)
2- شبکه های بی سیم شهری(در این شبکه ها، امکان ارتباط بین چندین شبکه موجود در یک شهر بزرگ فراهم میگردد.)
3- شبکه های بی سیم محلی(در این شبکه ها، امکان ارتباط بین دستگاههای شخصی نظیر کامپیوتر دستی در یک ناحیه محدود  فراهم میگردد)
4- شبکه های بی سیم شخصی (این شبکه ها امکان دستیابی کاربران ساکن در یک منطقه محدود نظیر محوطه یک دانشگاه و یا کتابخانه را به شبکه و یااینترنت فراهم میسازد)
بی‌سیم هم به صورت دستی و هم به صورت ثابت (در خودرو یا مکان ثابت) در دسترس است. گونه دستی آن اغلب به نام واکی تاکی (walkie-talki) نامیده می‌شوند.دستگاه های بی سیم دارای فرکانس های متفاوتی است اما به عنوان پر کاربرد ترین میتوانیم ازVHF وUHF نام ببریم.برد یک دستگاه بی سیم به قدرت خروجی آن بستگی دارد وعوامل خارجی بر برد این دستگاه ها تاثیرگذار است.

 

مقالات مرتبط

بیسیم های مجاز و غیر مجاز

 

محصولات مرتبط:

 

بیسیم برد بلند baofeng uv82

بیسیم بائوفینگ baofeng uv 5r

بیسیم کنوود 3207 جی

بیسیم کنوود 3207 نیو

بیسیم موتورولا mt-777

نظرات کاربران ( 1 نظر)
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

دفتر مرکزی : تهران - بزرگراه امام رضا (ع)- دوراهی یبر - بین نیایش 4و5
info@modirankala.ir
کد پستی 3396118387
aparatgooglefacebooktwiteryou