menuordersearch
modirankala.ir

تنظیمات بیسیم برای اتصال به دکل های تقویت بیسیم ,

۱۳۹۸/۹/۱۱ دوشنبه
(2)
(0)
تنظیمات بیسیم برای اتصال به دکل های تقویت بیسیم
تنظیمات بیسیم برای اتصال به دکل های تقویت بیسیم

برای دسترسی به تکرارها(ریپیترها) ، سیستم CTCSS بیسیم خود را درست تنظیم کنید


یکی از مواردی که بسیاری از تازه واردان در
بیسیم FM و عملکرد تکرار شونده (ریپیتر) در هنگام برنامه نویسی رادیو (بیسیم) انجام نمی‌دهند، برنامه ریزی صحیح صدای CTCSS است. حتی سوالی در آزمون کلاس تکنسین وجود دارد که به این مسئله می‌پردازد، سوال T2B04:



پرسش: کدام یک از موارد زیر می‌تواند دلیل عدم دسترسی
بیسیم شما به تکرار کننده باشد که خروجی شما می‌توانید بشنوید؟

پاسخ: همه این گزینه ها صحیح است

    گیرنده نامناسب جبران می‌شود

    تکرارکننده
(ریپیتر) ممکن است از فرستنده شما به یک صدای مناسب CTCSS نیاز داشته باشد

    تکرارکننده (ریپیتر) ممکن است از فرستنده شما به یک صدای مناسب DCS نیاز داشته باشد



اما، این به معنای واقعاً چیست؟



CTCSS مخفف سیستم اسکچ مجهز به پیوسته و رمزگذاری شده است، و روشی است که برای اجازه می‌دهد تا تکرار کننده ها و
بیسیم ها بتوانند سیگنال های خاصی را دریافت کرده و دیگران را رد کنند. سیگنال هایی که یک تکرار کننده (یا رادیو) دریافت می‌کند سیگنال هایی با صدای خاص قابل شنیدن است که به آن صدای CTCSS گفته می‌شود که به سیگنال اضافه شده است. بنابراین، حتی اگر بیسیم شما در فرکانس های صحیح برای یک تکرار کننده خاص منتقل و دریافت کند، اگر شما همچنین صدای CTCSS را که مجدداً برای پاسخ به آن برنامه ریزی کرده است، قادر نخواهید بود به تکرار دسترسی پیدا کنید.



55 تن استاندارد CTCSS وجود دارد:


چرا از تنهای CTCSS استفاده می‌کنیم؟ یکی از دلایلی که تکرار کنندگان
(ریپیترها) از تن های CTCSS استفاده می‌کنند این است که آنها اغلب در محیط هایی کار می‌کنند که در آنها دخالت زیادی وجود دارد. به عنوان مثال، روی یک برج یا پشت بام ممکن است چندین تکرار کننده (ریپیتر)بیسیم ، یک سیستم صفحه بندی و سایر تجهیزات RF وجود داشته باشد. در چنین شرایطی، تولید سیگنال های فریبنده بیسیم باعث می‌شود تکرارکننده (ریپیتر) تصور کند که سیگنالی را در فرکانس ورودی خود دریافت کرده و فرستنده آن را روشن می‌کند. اگر به یک صدای قابل شنیدن نیاز باشد، تکرارکننده تا زمانی که سیگنالی را نشنود که به معنای تکرار باشد، خاموش می‌ماند.



دلیل دیگر استفاده از زنگ های CTCSS جلوگیری از تداخل سایر تکرار کنندگان است که از همان جفت فرکانس تکرار شونده استفاده می‌کنند. اگرچه غالباً دقت لازم برای به حداقل رساندن این تداخل صورت می‌گیرد، اما گاهی اوقات انتشار مسافت های طولانی می‌تواند باعث شود ایستگاه هایی که به یک تکرارکننده دسترسی دارند نیز دسترسی داشته باشند. اگر این دو تکرار از تنهای مختلف CTCSS استفاده کنند، اما این یک احتمال نیست.

چگونه می‌دانید CTCSS برای دسترسی به یک تکرارکننده خاص به چه لحنی نیاز است؟ خوب، یک راه برای انجام این کار، بررسی یک فهرست تکرار شونده است. اگر تکرار کننده توسط یک رادیو ورزش آماتور اداره می‌شود، می‌توانید این اطلاعات را در وب سایت این باشگاه جستجو کنید. برخی از تکرار کنندگان حتی صدای CTCSS مورد نیاز خود را اعلام می‌کنند. در بیشتر موارد، هدف کاهش مداخلات و محدود کردن دسترسی قانونی نیست.



بنابراین، اگر فکر می‌کنید که باید باشید به یک تکرار کننده ضربه نزنید، ابتدا بررسی کنید که صدای صحیح CTCSS را منتقل می‌کنید. برای راهنمایی در مورد نحوه انجام این کار به دفترچه راهنمای رادیو مراجعه کنید.



به هر حال، ممکن است شما صدای CTCSS را که گاهی اوقات صدا PL نامیده می‌شود، بشنوید. PL برای "خط خصوصی" کوتاه است و همان چیزی است که موتورولا، شرکتی که سیستم CTCSS را توسعه داده است نامیده است. از آنجا که PL یک علامت تجاری Motorola است، اکنون از اصطلاح عمومی CTCSS استفاده می‌کنیم.
 
 

 

نظرات کاربران ( 1 نظر)
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

دفتر مرکزی : تهران - بزرگراه امام رضا (ع)- دوراهی یبر - بین نیایش 4و5
info@modirankala.ir
کد پستی 3396118387
aparatgooglefacebooktwiteryou